17 Eylül 2012 Pazartesi

Yenidogan Alisverisi İcin Ufak Tuyolar

Herkese İyi Haftalar...

Bugun biraz da su taze anneligin verdigi deneyimle birseyler yazmak istedim.  Oncelikle Turkce olmayan karakterlerden oturu ozur dilerim cunku bilgisayardan yazmiyorum yazimi.

Bastaki "Bir Dogum Hikayesi" yazimi okuduysaniz minnak bir bebegim oldugunu bilirsiniz. Ayin 18 inde 5.ayimiz dolacak insallah... Bu sure zarfinda gerek sosyal medyada gerekse reel hayatta bircok yeni anne ve anne adaylariyla tanistim ve bebek bakimi, yenidogan alisverisi, baslarda neler yapilir hususunda fikir alisverisinde bulundum. O yuzden ilk konu olarak anne adaylarinin en cok kararsiz kaldiklari husus olan yenidogan alisverisi konusunda kendi deneyimlerimi paylasmak istedim.

Hamilelik biz kadinlara bahsedilmis ve dunyada belki de en harika duygularin basinda geliyor.. Bu malum... Fakat bu donem hem kaygilarimizin hem de beklentilerimizin tavan yaptigi bir donem... Nasil sorusunu ben hayatimda hic bu kadar sormamistim... Evet bu dunyaya isteyerek merakla ve muthis zorlu bir surecle bebek getirmek guzelliklerinin yaninda sorulari da getiriyor malesef.. İcinizde gun be gun buyuyen mucizenizi oncelikle korumak daha sonrasinda da bakimini nasil yapacaginiz konusunda size harika paranoyalar hediye ediyor :))  fakat oyle birsey ki... Dunyaya geldikten sonra icgudusel bir tavirla ona en iyi siz bakmaya basliyorsunuz. 

Bebegimin ilk kiyafetlerini yikayip utuledigim gun o ilk minicik coraplarini elime aldigimda (avcumun ortasini kapliyordu sadece) aglayarak annemi aramis "ben bu coraplari ogluma nasil giydiricem anne hayatta beceremem cok korkarim" demistim. O da 30 yillik anne tecrubesiyle "hiiiccc korkma emin ol sen hepimizden daha iyi bakarsin" demisti. İlk basta beni sakinlestirmek icin boyle soyledigini dusunuyordum fakat 18 nisan 2012 gunu saat 00:45'te MUCİZEmi kucagima ilk aldigimda 10 kaplan gucunde bir anneye donustugumu farkettim :)) psikopatca bir yaklasim fakat bir o kadar da dunyanin en duygusal en sefkat dolu durumu.... Bu durumdan yola cikarak soyleyecegim ilk sey.... O mucizeyi siz dunyaya getirdiniz en iyi siz bakacaksiniz buna emin olun ve korkmayin...

Bakim olayinin ilk kurali bu... Korkmayin... Evet cok minikler eller ayaklar falan baya bildiginiz avcunuza sigiyor hor kullanmayin tabi ama ne kadar sakinirsaniz o kadar zor olur birbirinize alismaniz... Gelelim bebeginiz icin ilk nelere ihtiyac duyacaginiz konusuna....

Oncelikle alisverisinizi 7. ya da 8. aydan sonra yapmanizi tavsiye ederim... Bunun (Allah esirgesin tabi ki ama... ) ilk sebebi hamilelik surecinizi tamamlamaya yakin yapilmasi olasi kotu bir durumda sizi gectim maddiyati manevi anlamda yikima ugratmamasidir... Bu ihtimal tabiki en dusugu ama malesef cevremde o kadar cok rastladim ki... Bebeginiz icin alacaginiz kiyafetler ozellikle erken dogum ihtimali ile size baya sorun cikartacaktir. Kendisi minicik olabilir ama kiyafetler erken dogan bebeklerde baya problem oluyor malesef. Ve diger ihtimal... Ben acikcasi fazla kiyafet almadan etraftan ailelerden gelenler baya bir isimi gordu ama tabi benim minnak 4 kilo 54 cm dogunca alinan bircok seyi sadece 1 hafta giyebildi. Su sebepten soyluyorum artik 8. Aydan itibaren bebeginizin ortalama dogum kilosu ve boyu deneyimli bir doktor tarafindan ongorulebiliyor. Bu olculere ve biraz daha buyuklerini almaniz butceniz acisindan daha mantikli olacaktir. İnsan duyar duymaz hemen herseyi almak istiyor rengarek giysiler tulumlar deli ediyor insani ama bir de bunun bu yonunu iyi degerlendirin lutfen. Duygusal yaklasmak her zaman iyi olmuyor malesef (bayila bayila aldigim baharda giyer dedigim hicbirseyi giydiremeden kaldirmak zorunda kaldim. Suan koca bir hurc olmayan kiyafetlerle dolu dolapta duruyor.)  ben doguma 1 hafta kala hasta cikisi diye satilan setlerden sadece 1 tane aldim o da en buyugunu. Ve sadece 1 hafta giyebildi sonra kollar falan duduk gibi kalinca giydiremedim birdaha... Bu ilk giristen sonra kalem kalem yazmak daha okunasi olacak sanirim yoksa ben boyle hikaye anlatir gibi devam edebilirim ;))

- dogum mevsimine gore bol miktarda alttan citcitli body (en rahati bu inanin oyle tulum ve bodyler hem kolay giydiriliyor hem bebegi rahatsiz etmiyor)
- ben her ihtimale karsi 3 penye battaniye 1-2 tane de mink battaniye ayirdim. İlk zamanlar kusma olayi fazla oldugundan cok kirleniyor.
- boooooooool boooooll agiz mendili.. Hayat kurtariyor candir !!!
- biz oyun parki almistik yer problemimiz oldugundan .. İcine pamuk yatak (hazir.. Ebebek ten) 
- 4 takim nevresim... Elyaf yorgan.. ve 2 adet alez...
- ve mutlaka tavsiye edecegim yan yatirma yastigi.. Bebedor un almistim yaklasik 20 liraydi fiyati. Beslendikten sonra ona dayayarak yatirinca kusma durumunda bebeginizin bogazina kacmasini engelliyor.
- 1 ya da 2 adet havlu (ici sile bezi gibi kat kat olanlar var suyu daha cabuk emiyor.)
- banyo kuveti aldim ama cok elzem degil alin kucaginiza girin banyoya yikayin esinizle cok daha rahat.. Veletler balik gibi kayiyorlar basta o yuzden o kuvet zor oluyor.. Ben icine havlu carsaf falan koyup yikadim baslarda kaymasin diye..
- kiyafet konusunda ayrinti yazmicam genelde tek parca giydirmeniz sizin icin avantaj alt degisiminde bebek hirpalanmiyor. Ben 1 ay sonra tabi yaza da geldigi icin yarim kollu body giydirdim sadece bi de patikli pantolon almistim. Uyandiginda da bazen sirtina penye yelek giydirdim o kadar. Cok giydirmek cocuga yarardan cok zarar verir. 3 gunlukken sarilik oldugunda doktor ustundekileri gorunce "ne bunlar ya cikar cocuk bu yuZden de sarilik olur " dedir. Benim de canima minnet cikardim hepsini efil efil gezdi sipa ;) 
- banyo icin sadece bubchen markasinin sampuanini aldim. Doktor yag ve pudraya hic gerek yok dedi adi ustunde bebek cildi zaten dedi. Ve sari sungerlerden kullaniyorum. 
- emzik !!! Candir !! Annenin en buyuk kurtaricisi bence. 2 yasina kadar doktorlar hicbir sakincasi yok diyor. Yari damakli aldim ben nuk un.
- alt acma mutlaka bulundurun. Suan eger bulursaniz Rossman daki alman markasi en uygunu. Ama can bebe ve dalin de olur. İlk baslarda hem cantada hem de disarida cok ihtiyac oluyor. Bir de kumaslar var ben onlardan da almistim ilk dogdugunda hem kucakta tasimak icin yumusak oluyor hem de disarda alt degistirme ihtiyacinda naylon alt acmanin altina serip bebegin caninin acimasini engelliyor.
- pisik kremi.. Ben desitin markasini aldim gercekten mucize gibi. 2  saate ne pisik ne sinek isirigi hicbisey birakmiyor.
- biberon en az 2 tane olmasinda fayda var... Sezeryan oldugum icin iki gun sutum gelmedi bu yuzden mama verdik.. Yedekte bulunmasinda fayda var.
- gobek bagi falan derler hic gerek yok oglum 7 gunde dusurdu bagini o zamana kadar da hic sorun olmadi bezini bile rahatlikla gobeginin ustunden bagladim hafifce hic sorun olmadi. (buarada bunlar hep doktor bilgisinde olan seylerdir kafama gore hicbisey yapmadim yani)
- son olarak kiyafetlerini yikamak icin dalan roxy kullaniyorum ilk gunden beri gayet basarili kokusu da guzel.
Aklima ilk gelenler bunlar oldu. Eger merak ettiginiz herhnagi birsey varsa sorun seve seve yanitlarim. Basta da soyledigim gibi... O mucizeyi siz dunyaya getireceksiniz... En iyi siz bakarsiniz 
bunu unutmayin...

İsteyen herkese nasip olmasi dilegiyle.... Saglikla kucaginiza alin miniklerinizi....














4 yorum:

  1. nasıl duygulandım:) benm için daha çok erken ama tüylerim diken diken oldu allah isteyen herkese nasip etsin çok güzel yazmışsıın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim benim gercekten Allah isteyen herkese nasip etsin zorluklarinin yaninda harika bir duygu....

      Sil
  2. Ne güzel bir yazı bu. :)
    yeni keşfettim blogunuzu çok da sevdim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim :) Begenmenize coooook sevindim :)))

      Sil